2009/08/12

Bittelitt.

Det är onsdag kväll, det är augusti, den 12:e år 2009. Om alldeles exakt 19 dagar är den lägenhet jag nu sitter här vid datorn i, inte längre mitt/vårat hem.
Det är inga dagsfärska nyheter. Cirka en månad har vi vetat om detta, och förberett flytt. Förberett som i letat lägenheter på internet och sammanlagt varit på 5 visningar. Tackat nej till två stycken, vilket för tillfället känns ok, då vi har minst två lovande visningar nästa vecka. Men, som kommer kännas desto dummare om vi står helt utan tak över huvudet den första september.

Så är läget där. Då går vi över till avslutande punkt 2 på protokollet:
Lite dirty details om helgen: Min "inneboende" åker på festival imorgon, kommer hem på söndag. Jag jobbar 8-timmars-pass var dag i 3 dagar, till och med lördag alltså. Men jag e inte bitter. Alls. Inte. Neeerå.
Någon som ÄR bitter, eller sur snarare är samma "inneboende" (förklaring, läs http://wound-up-at-your-door.blogspot.com/2009/08/det-spelar-ingen-roll-nar-och-var.html) som ska på festival. Som frågade om jag kunde diska åt henne. Nej, sa jag. Tvär blev hon.

Så kan livet vara ibland. Ibland är jag snäll, ibland. Orkar. Jag. Bara. Inte.
Tid för sängen och lite läsa PS I love you-bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar