2009/08/12

Det spelar ingen roll när och var.

Från sex and the city (filmen) till bröderna Björn - aka Björnbröder. Quite a jump. Behöver jag nämna att jag är ledig idag?

Min inneboende (det känns fancy-igare att skriva än "tjejen jag delar lägenhet med") jobbar till cirka 20.30 - hon stänger butiken idag. Är det en bra dag betyder det att hon slipper jobba över och är hemma till strax före nio. Något som i stort sett ALDRIG händer.
Övertid är något man får (och förväntas) räkna med om man jobbar på hennes ställe, + att hon "är som hon är". Hon vill inte att något ska vara "halvdant" gjort när hon slutar, så då går hon hellre över utsatt arbetstid, och det är ju bra - att hon engagerar sig i sitt jobb. Men grejen är nu, att de nästan utnyttjar hennes välvilja till arbetet. Dumt av de. Och lite av henne med.
Ja ja.

Innan hon kommer hem, hade jag tänkt fixa lite käk OCH rensa röret som leder vattnet från handfatet. Det har fastnat igen. För andra gången. Med antagligen massa, massa, massa hår som bildat flera äckliga, slemmiga hårnystan. Som. Stoppat upp vattenflödet i cirka två dagar nu. Idag är dags att kavla upp ärmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar