2009/08/16

Go fresh.

Jag är precis i fasen, going blonde. Jag har haft brunt hår i flera år nu, men jag är blondin egentligen. Brunt, mörkt, fint hår, hade jag för några månader sedan. Nu har jag en decimeters blond "utväxt" och lite oreange-rött-blont (slingor) resterande 3-4(-5?) dm. Och så är det inte fint längre. Det är Så slitet som det aldrig varit tidigare. Fuck.
Håret som ligger allra underst vill allra helst bara vira in sig i stora fula tovor.
Och nu såg jag en bild sedan förra sommaren, brunbränd - med brunt hår. DET är fint. Ska jag färga månn tro?

No. Har kommit för långt nu. Tror jag ska slinga ikväll. Med risk för att håret går av? Måste tänka på det med. Slingning, blekning med alla äckliga ingredienser tar så mycket mer av hårets kvalité än vad lite färg, en gång i månaden gör.
Det lutar åt.. att jag åter blir brunett.
Någon gång. Kanske till nästa sommar? Fast inte så fasligt mörk som jag varit, så kan jag bli blondin igen tills nästa höst - så jag slipper se så blek ut över vintern..
Vilka problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar