2009/12/29

Filosofen snackar.

Liret här hemma har varit intensivt. Först när jag är tillbaka i vardan kommer jag hinna ikapp, om ens då. Men oj vad jag har haft trevligt, mysigt, roligt! Helt klart en positiv sväng hit hem. Inte för att jag väntat mig något annat.
Alla jag har hunnit träffa! Hela familjen, "släkt sida 1", "släkt sida 2", Kerstin & Fia (2 gånger om, till och med!), Elin, Frida, Emil med flera! ME ME ME LIKE!
Allt jag hunnit göra. Julaftonsfirande gånger 2, ut på krogen, upp till hammarn, birsta, stan, birsta igen, handla mat, teknikprylar, skor, kläder, mocca. Vojvoj!

Men imorgon reser jag tillbaka, 14.08 går tåget, 18.30 flyget. Lämnar hemmet för att åka hem.
Vi pratade om det igår, jag och fian, att man har fler än ett hem. Å ena sidan ett hem som alltid kommer finnas där. Hemma hos mamma och pappa, i mitt fall 2, hos pappa, och ett hos mamma. Å andra sidan har man sitt hem där man lever sitt liv, där ens vardag är - det hemmet följer - i stort sett - med vart du än går.
Snyggt konstaterat va?

Sista kvällen har jag bokat in med syrrorna, så nu ska vi mysa järnet det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar