2010/01/28

LONG,LONG,LONG,LONG.

Ett sånt tråkigt vanligt berätta-om-min-dag-inlägg följer här nedan, ett försök till åtminstone.(Fastän jag har tänkt på senare tid att det kanske skulle vara trevligt om jag blandade det med mitt vanliga försöka-vara-ironisk-cool-rolig-inlägg. Kanske? Eller kanske inte. Let's see shall we. Let's at least try it (on).)

Idag har varit en sån där vanlig dag (anledning till ett försök att skriva ett "vanligt inlägg"?); vaknat och klivit upp tidigt, jobbat, kommit hem, lagat mat - lite extra av allt, så, TaDa, att jag har matlåda imorgon - suttit vid datorn lite. Och nu är det redan, för 15 minuter (37 nu..) sedan (helst), läggdags.

Min start på dan'. Alla, ALLA, låg och sov när jag åkte iväg och jobbade, ALLA FÖRUTOM JAG HADE SOVMORGON. Sånt gillar jag inte. Då gillade jag bättre den situationen, för länge länge sedan, när Lina började 06.00. Klockan 6 på morgonen! och jag vaknade till litegrann när hon klev upp (3-4-tiden) och ibland också strax innan hon skulle gå. Och om det var strax innan hon skulle gå, alltså vid halv 6 hade jag MINST 2 timmars sömn kvar. OCH (det (näst-)sista och-et) ännu bättre. Var att jag ändå inte behövde sitta och tänka "nu har Lina slutat". Eftersom, som hon slavjobbade lite då och då, och körde 9-nästan10-timmars-pass, lika med vi slutade nästan samma tid.

Time to slita sig från mitt "vanliga" inlägg, som kanske inte blev så "vanligt" ändock. Som sagt, 37 minuter sen. God natt.

2 kommentarer:

  1. Hoho, nu kan du sitta och tänka.
    Idag får Lina sova hur länge hon vill.. Undra vad Lina ska hitta på idag? Kanske ska hon ligga och se på film hela dagen..

    Payback time :D

    SvaraRadera