2010/02/24

Gult, rött, blått, vitt.


OS-GUULD. OS-GUULD, OS-GUULD,
OS-GUUUULD!
igen!

Som ni kanske vet är jag ju svensk inifrån ryggmärgen och ända ut i fingerspetsarna. MEN, jag bor i Norge. Så, när Norge vinner, vinner också jag.. litegrann. Det e i allafall kul att smeta det i fejjan på alla svennebanan-folk hemma, om Sverige slår Norge.
Men som jag skrev innan, jag har alltid varit, är och kommer alltid vara svensk. Svensk är svensk helt enkelt. Och det är så mycket mer speciellt och kul och skönt för själen, när Svennarna slår norrbaggarna, när man bor i Norge. Det är en grej att smeta in norsk vinst på er/de hemma. Men det är en helt annan sak att gegga svensk vinst i norrmännens fjes. Ännu mer speciellt blir det när svenskarna vinner i längd, norges o-officiella nationalidrott.
Imorgon på jobbet tänker jag inte vara nådig!

Gött kirrat svenska längdsskids-herrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar