2010/02/24

PippiLotta.


Förutom att jag har klippt mig idag har jag inte hunnit med så myche. Geekat lite klassisk musik ihverfatt; månskenssonaten, für elise, eine kleine nachtmusik med mera. Vackert tycker NördSara.

Skall strax gå och "handla lite" slash dumpa av Karins jogging-dojjor hos Karin på kiwi. Fågelvägen dit är ca 400 meter, tar cirka 5 min max att gå dit:
På måndagar när både jag och K börjar klockan 8, må jag gå senast halv hemifrån. Tills dess skulle Karin kunna sova, om hon skulle vilja. Hur rättvist är det på en skala ett till tio? Samma visa påväg hem från jobbet. Slutar vi samtidigt är jag ändå hemma en förbannad halvtimme senare. Tidigast! (beroende på återkommande tbane-förseningar är en timma sen inte något jätteovanligt)
Var jag ville komma med det här vet jag inte. Bara det att alla de som har en kort resväg till jobbet kan känna ett uns tacksamhet, av sin "tur-lott".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar