2010/08/17

Fall.

Genom eld, bara för ikväll.
Sista allsång på skansen rullar på kanal 1 nu. Skolan började igår för nya högskole/universitets-elever här i Oslo. Löven börjar gulna längst ut på kanten. Och visst kunde jag känna en doft av höst i luften förut när jag gick hem från tbanan, efter jobbet. Det var inte mycket till doft, men jag kände den.
Nu trappar sommaren ner, och hösten upp. Det är fram med filtar och te-koppar i storlek XXL. Hundratusentals levande ljus runtomkring och sena mysiga kvällar med mörkret krypandes in bakom knuten, med nära kära.
DET, bland annat, är höst för mig.

Att regniga långtråkiga dagar också hör till hösten är bara något man/jag får acceptera. Vare sig man/jag vill det eller ej.



Håll den tänd, vi kan gå i eld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar