2010/11/10

Sneez!!! Bless me..

tjingtjong
Nu blir det åka av. För jag har så mycket att be-rätta. (Om jag spacear iväg med vissa detaljer, eller ja, "om", vad är det för ord?.. Alltså, delar av det ni kommer läsa får ni tolka som ni själva vill. Det ville jag ha sagt innan ni läser om mina otroligt intressanta 2 senaste dagar)

Var ska jag börja? Jo, igår när jag gick till jobbet:
- var det kallt
- blåste det så IN i NORDEN
- frös jag
- för att jag glömde ta på mig kläder (trosor + bh är värmer inte i nollgrader)..

Fortsättning: på jobbet. Så började det lite lätt med att huvudet började banka lite. Eftersom timmarna gick utvecklades huvudvärken till:
- en kittlande känsla i näsan
- två rinnande ögon
- en hand som gick från färgen turkos till grön
- en andra & en tredje hand som periodvis förvandlades till fötter.

.. slutligen, när jag kände mig helt varm (mer än vanligt, för ni som känner mig VET att jag alltid är varm) och när näsan också började rinna (och jag inte hade möjlighet att snyta mig - hur skulle det se ut? en kassörska som mitt uppe i skannande av varor, leende mot kunder och frågor om kvittering eller pose, plötsligt drar fram snusnäsduken och drar iväg ett riktigt fräs?). Att dessutom sitta i en kassa med bara en hand, och två fötter istället för en? Nej det här går inte längre, tänkte jag. Så jag frågade snällt chefen om jag kunde pallra mig hem. Det fick jag.

Väl hemma utvecklades det hela ett steg längre: nysning på nysning på nysning på nysning på nysning på nysning på nysning! (ni förstår?) i ca 20 min. Måttligt less (som Lina skulle säga)! Kvällen rullade vidare, och så natten...

I morse, låg jag på samma nivå, så att säga. Så jag stannade hemma från jobbet.
Har kurerat mig själv idag, med massa, alltså MASSA mandariner och vila, och en Lina-visit (inkluderat med att ha blivit bjuden på f---ood. Man tackar, man tackar, man tackar)
Och se på fan! Det har hjälpt. Kanske är det, det lilla som behövs för att dämpa:
- täppt/rinnande näsa
- färg- och kroppsförändring
- huvudont
- feber

Kort och gott. Skulle jag mäta mig själv i procent skulle jag inte säga att jag är helt hundra för tillfället, snarare ca 89 %. Men i jämförelse med att ligga på 40-50, som igår, så är ju det en UNDERBAR förbättring.

Och visst var väl det här ett UNDERBART läsvärt och inte minst informerande inlägg?
tjolavippen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar