2010/11/04

Första torsdan i november.

look I'm as high as the sky, shut your mouth boy, haven't you learned.
Det börjar ta sig.. Nu tar jag mig för och skriver, inte en gång i decenniet, utan liiite oftare.

Jag har inget för mig, fast jag som vanligt BORDE/NÄSTA MÅSTE gå och lägga mig. Har haft den äran att nu i veckan träffat alla på jobbet (såklart, eftersom jag jobbat) och Cajsa, Lina, Ida, Linda! Nydeligt!
OCH LELLE HAR KOMMIT HIT NU! Igår vid 23 ringde hon på dörren. Då blev jag och Amanda fnissigt glada. Stackaren har inte haft så mycket för sig idag dock. Hon har aldrig varit i Oslo, och ingen karta hade vi att erbjuda henne, förutom google.maps då, tänk er det, någon som springer runt på stan med datorn i näven och hankar sig fram (den bilden kändes roligare i skallen).. Imorgon slutar Amanda tidigt, så då får Lelle sig en liten tur så hon kanske får en överblick var "allt" ligger.. Hon har sökt jobb, men utan att veta var och hur man tar sig till olika platser är det lite väl avancerat att börja på direkten.

Jag har, apropå ingenting, smärtande benhinnor. Efter de senaste veckornas icke-promenerande, PGA KNÄET (INTE LATHET!) ... (Elller lite båda kanske, men MEST knäet), borde jag kanske tänkt på att inte rivstarta och gå SÅ mycket som jag gjort... Men nu i nya, mer ekonomiska & sunda, tider är promenera en ny grej. Till och/eller från jobbet, så mycket som möjligt helt enkelt. Förhoppningsvis håller det i sig. Bara jag får det till en rutin. Smärtande benhinnor har jag dock för mig att de måste vilas i form (riktigt?), kul om det pajjar en så god start..

Imorgon kommer Karin! Hoppas, hoppas, hoppas att hon stannar till söndag och inte lörda'!
tjilevippen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar