2010/12/20

Grävde fram ett inlägg från imorgon, fast 2 år bak i tiden:

hhhhhhh
"Dubbel-själv, trippel-ont.

Dubbelsjälv som i "dubbel-ensam". Lina har entrat Sverige & Elin Grünerlocka.Trippel-ont som i skavsår på tån, bula i bakhuvudet, träningsverk i benen (och lite allmänt i hela kroppen?).. hmm.. sleten? Att det kan kännas så ensamt, fastän det är jul. Eller är det därför man känner av det mer? Måste vara så. När man vanligen brukar vara mitt i alla förberedelser inf. jul-dagarna. Pynt hemma runt om i huset och av gran. Dofter av julmat och ljud av stök & bök. Fast familjen är ju det jag saknar främst här. Oavsett juletid eller inte. Idag har vi fixat och trixat (E & jag) med lite geleljus-göra. Riktigt kul. Och ännu mer kul är att känna den där känslan som när man gick i 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9-an, och hade gjort något i slöjden för att sedan ge bort det till någon stackars släkting. Vilken stämning!

Dessutom har jag slagit in mina, hittills inköpta, julklappar (bara 7 kvar.. "bara") . Nice houa?


hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
This year's theme: stripes, "flowers", black, red and metallic. I en härlig kompott"
_________________________________
hhhhhhhhhhhhh
Inte riktigt samma "situation" iår, men saknaden och längtan efter familjen är den samma. Och inga juldofter eller julstök heller.. På gott och ont. Men mest "gott", kanske inte riktigt positivt tänk att det är gott att inte ha det där, ett försök att ignorera så att man inte saknar ännu mer..
För att fånga in lite sinande julstämning (ja, jag erkänner, börjar man tidigt fira att julen är på intåg kan känslan gå lite upp och ner) mötte jag Linda & Mandy på nathional förut, vi promenerade ner till rådhusplassen, som ligger alldeles vid vattnet. Med julmarknaden som mål. Jättefint pyntat, massa ljusslingor och små gulliga stugliknande stånd där det såldes norska lusekoftor, kransekake, baconpölser med mera. Amanda slog till på riktiga norska 100 %-iga ulltofflor! Ett riktig kap på 250 spänn.
Nu ska jag försöka mig på att skriva några julrim! God afton.
hhhhhhhhhhhhhh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar