2011/01/09

Inte riktigt som "The hangover".

hhhh
Igår kväll och natt var vi ute på äventyr! Men det var först när vi kom hem som det så att säga urartade...

Vi började kvällen med att strö-se Bridget Jones-filmerna samtidigt som vi käkade, färgade håret på Amanda och öppnade en pils. När eftertexterna rullade, håret var klarrrrt och ölen (2st.) uppdrucken, drog jag och Lina på oss partybootsen och vandrade iväg till Ebba och company, som vi överraskande nog upptäckte bor bara ca 10 min ifrån oss. Där hängde ett gäng med bekanta samt obekanta ansikten, alla glada och trevliga! "och tur var väl det"
En vinflaska + en öl, och någon timme senare var det dags att snöra på sig "partybootsen" igen och rikta in sig på Oslo uteliv. Fugazzi var planen, men där såg det halvt stängt ut (och dåligt med folk, fick vi höra på efterhand) så framme i entren svängde vi om och tog sikte på Nichol istället. Komplikationer uppstod dock under vägen, av olika slag. Så till slut var det bara jag som ville gå till nichol eller överhuvudtaget någonstans.. DÅ ringde jag Mandy och Lellelii som också var ute på vift. "Kom till Grand Hotel, baren ligger brevid där". Sagt och gjort, VI (Lina och Ida väntade in hemgången med ca.20 min) gick en kort bit, gick in i en liten ingång, åkte en kort tur i en liten hiss, och hittade tjejerna bland lite folk på en fräsch snygg bar på Karl Johann.
Efter ett vinglas tog jag och Amanda farväl och gick till Andys istället... Efter cirkus en timme där tackade vi för oss och gick hem och la oss.

.. Eller gjorde vi?

Vaknade imorse av, förutom en grym huvudvärk, en påse, två påsar, tre påsar i sängen, som jag inte förstår något alls av.
Det här har jag fått återberättat (känsliga läsare ombedes att icke fortsätta läsa):
- vi fick en shot var på Andys, jag trodde vi KANSKE druckit en öl.
- när vi kom hem ramlade jag pladask ner på golvet, förklarade varför jag haft ett ömt lår idag.
- Amanda mådde dåligt, trodde jag, men det var tvärtom. Detaljer om det behövs ej.
- jag satt på toagolvet men kunde inte hålla upp mig själv upprät så jag föll ut genom dörröppningen och låg på ryggen/golvet mest hela tiden.
- råkade öppna dörrarna till duschen, när Lina stog där, pga lika slappa ben som resterande kropp, som bara "gled" ner. Blev blöt.
- skulle gå och sova och blir ledd av Amanda för att jag knappt kan gå. Kommer på när vi nästan kommit fram till sängen att jag måste på toa. Prövar att hålla balansen tillbaka till toan (LYCKAS!) och måste få fortsatt hjälp med att sitta rakt.
- Back to bed, på samma vis.
- Nattens utmaning: ta sig upp i överslafen på en våningssäng. Amanda igen pressade på underifrån så tillslut kom jag upp, men med inga krafter kvar orkade jag inte mer än att ligga som en liten boll längst ner i bädden, med fötter/ben(?) hängandes ut..

- Påsarna hade Lina styrt upp utifall att jag skulle må dåligt igen..

HUR kan det gå såhär? 3 öl, 1 flarra vin, ytterligare ett vinglas och en shot. Nu lät det kanske mycket, men utspridda på 8 timmar?

Slutsats: alltså, vad jag vill ha sagt med det här inlägget är: Alkohol är absolut livsfarligt och otroligt opålitligt, och kan få dig att må värre och se ut värre än skit(!) men i ungefärlig rätt mängd och viktigast I RÄTT SÄLLSKAP kan det vara SÅ. JÄVLA. KUL! Både just då men nästan mest dagen efter. (Oftast.)
hhhhhhhh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar