2011/08/25

Hej på mig, tio år fram i tiden.

Min mest produktiva blogguppdateringstid måste vara mellan 23.00 och 02.00. Det verkar vara så att det är då behovet av att skriva av sig uppenbarar sig. Samma denna gång alltså.

Tänkte dra igenom en "min livssituation", endast tillägnad mig sälv. Fast "mig själv", 10 år fram i tiden.

Jag bor och arbetar i Oslo sedan 3 år i slutet av oktober. Bor gör jag med mina tre fantastiska vänner, Amanda, Karin & Julia. Jobbar tillsammans med Karin. Sliter är ett annat uttryck. Fast Karin är den som sliter allra hårdast, läs flinkest till att jobba övertid. Rema Langhus är vår nuvarande arbetsgivare, via bemanningsföretaget Orcus.
Vardagen är, ja jobbet. Vi jobbar tvåskift, vilket lätt avgör hur en vecka ser ut. Ena (den här) veckan, när vi jobbar från 14.00 till 22.00 hinner jag inte göra mycket alls. Vi turen att åka bil med Anton som jobbar på kyllagret, så då går tbanan till upphämtningsstället inte förrän 13.07. Vilket innebär att senast inställda uppväckningstid är 11.00. Fast 09.00 är mycket bättre, för även om jag inte orkar ta mig utanför lägenheten eller ex. ner på stan, så hinner jag iaf pyssla ppå med lite småting här hemma, men viktigast hinna KÄNNA att jag gör mer än att bara jobba. Ett "tidsfördriv" jag börjat med på morgonen är att repetera matten från gymnasiet. Planerar att göra högskoleprovet, för att kunna söka utbildning och förhoppningsvis börja nästa höst. (Mer om det följer senare).
Kvällarna efter en färdigarbetad dag är precis lika ospeciell som denna. Vi kommer hem, Julia är vaken, Amanda sover (för att hon börjar ASTIDIGT = att vi går om varann helt). Äter lite, datar lite mer vissa ggr, och så i säng. Undantaget idag är att jag sprungit ner till tvättstugan & slängt i en tvätt. Eftersom vi delar EN tvättmaskin med hela huset kan det bli knapert med tider att tvätta på ibland. Speciellt eftersom det är ett sådant dåligt system som bara tillåter folk att boka en HEL dag. Att framhållning inte är min starka sida skapar dessutom ett större problem. Inga rena underkläder, eller strumpor, ja inga rena kläder alls nästan fick mig att paniktvätta nu. Gött.

Känner att jag faller ur spår.. I vecka 2 i vårat skift arbetar vi mellan 06.00-14.00. Utslaget trött efter jobbet och ingen möjlighet till sena kvällar ger oss inte heller här vidare stor möjlighet att umgås med någon annan än sambosarna, eller inte orken iaf. Men vissa ljusa stunder...

to be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar