2011/12/22

Driving home for x-mas.

Så var det bara en fågel kvar. Här i vår lilla lya. Johanna & Amanda knegar på och åker hem på fredag. IMORGON BITTI drar jag hem. Bara en halv natts sömn & 11 timmars tågresa tills jag entrar sundsvall tågstation och får gosa in mig i massa kramar.

Såhär sent var det ett antal veckor sedan jag var vaken på en veckodag. Helgerna är ju en helt annan grej. Unnar mig några timmar extra eftersom jag inte ska upp 05.00... utan 06.00. Biiiiig difference...

Mitt så kallade "schema" väl på hemmafront ser ut att vara till gränsen proppat med varierande ting. JULEN följer som en röd tråd, inte det mest oväntade visserligen, men lite annat smått & gott står också på att/vill göra-listan. Klippa till frillan lite, kanske spray-tan, stan med Lisa, fynda grym mobil till superbilligt pris (inte för att jag tror att jag lyckas med det uppdraget, blir definitivt en utmaning iaf) bland annat.

Åker tillbaka till home numba' two redan på tisda kväll. Men är man "karriärskvinna" så är man (karriär... klingar en aning fel). Bara att acceptera läget tyvärr, och försöka att INTE fokusera på att jag åter igen reser ifrån Lisa, mamma, pappa, farfar m. flera, då blir det bara tråkigt. Förhoppningsvis kanske Lisa hänger på hit till Oslo. Om än bara för nån dag. Crossing my fingers.

Nu ska jag sträcka ut mig i dubbelsängen. Alldeles för ovanligt stor för mig. Saknar redan lilla Karin-kusin & Amanda-vitamin. Träffade Karin senast imorse & Amanda för exakt två timmar sen. Men man blir lite beroende av de tu...
Okey, slutsnackat för idag. Natta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar