2011/12/28

Girl in Oslo.

Tillbaka i Oslo, efter en grymt mysig men dock så intensiv julhelg hemma. Julhandelsstress på fredan, julafton hos pappa, juldan hos kusinerna med mamma o company, juldags-utgång, och så lite julnedvarvning på månda innan det var dags att styra kosan mot midlanda, arlanda och slutligen gardemoen igår.

Om ni inte förstod av midlanda, arlanda & gardemoen, så flög jag alltså hit. Underbart ÄR kort(-restid). Men, taxfreen alltså, med knallbra priser när man ska flyga till ett land som inte är med i EU. Vilket Norge är. Alldeles för mycket att bli frestad av. Shoppade loss på en produkt från var avdelning nästan, alkohol, tobak, parfym & godis. Bara nån liten make up -tings & jag hade fått med något av allt.
Men summa sumarum var det la värt i slutändan, att shoppa på taxfreen ist för att godta knallDYRA priser väl på norsk mark...

Idag har jag varit ledig. Därför passade jag på att checka av en lista på saker jag behöver få gjorda. Vilka var dessa:
- Panta (121 riksdaler hamnade vinsten på, lika med att det var på tiden)
- Slänga sopor, för det började bildas en liten hög i hallen (skall tilläggas att hallen är på 2 kvadrat, började bli smått om utrymme)
- dumpa urpackade (30 min efter ankomst till lägenheten!!!!) resväskor i boden i källarn.
- köpa en tandborste (det enda jag hittills vet att jag glömde hemma)
- fixa ny musik på mobilen.

Har en del som kvarstår dock:
- boka tid för klipp, tills imorrn.
- tvätta kläder, men det dröjer tills tvättmaskinen är lagad, vilket den inte blivit på TVÅ VECKOR!!!
- inhandla mat till nyårssupén.
- färga ögonbryn & fransar.

Från en sak till en helt annan. Johanna har flyttat in till mig & Amanda. Så nu är vi ännu ett förnyat kollektiv-gäng. Goa, fina & underbara, men trötta tjejer, de har redan krupit till kojs. Båda jobbar imorron, vilket betyder att ja ska roa mig själv hela dan. Men det ska ja väl få till.

Ha de på bade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar