2012/05/05

Skrajsen.

Vaknade kring 7snaret imorse. AV ETT JAVLA LIV. Det var osregn, blixtar & den varsta askan (jag nagonsin upplevt) hit & dit. Jag som inte brukar vara sa mjakig eller bli orolig for smasaker, lag dar ensam i min lilla skrangliga bungalow och var uppriktigt lite radd. Och irriterad, for att jag inte fick sova, + for att det regnade in!!!
Ovadret holl i sig i ca en halvtimme & jag somnade om, med en onskan om att solen skulle skina in nar jag vaknade nasta gang. Onskan gick ej i uppfyllelse. Regn = ligga kvar i sangen lite till, vid 12 gick jag upp, samma fina vader. Kakade frukost pa hostelet: grot med banan & 2 kokta agg. Regn. Satte mig vid datorn for 2 timmar sedan, regn & askan igang igen, sitter fortfarande vid datorn...

Funderar for tillfallet om:
- mina grejer i bungalowen ligger och plaskar i en sjo av vatten?
- jag kommer fa se nagon mer sol, an den igar, har pa koh samet? (vilket var anledningen till att jag akte hit, sola & stegra nagra snapp pa brunhetsskalan innan hemresa)
- jag ska aka en dag tidigare till bkk, den sjunde, till bangkok och mysa in mig pa ett lyxigt hotell med roomservice, massage, dvder, ga pa bio & kanske shoppa lite mer. Om det anda ska fortsatta regna sahar javligt!
- batarna har ens haller for det har vadret nar jag ska tillbaka?

Slutar det mot formodan regna senare ikvall, skall jag fira med en bananpannkaka & minst en chang!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar