2010/05/30

Hum, hum i humlestugan.


Det är ett par bra goa jenter jag bor med.
Till exempel bara det som vi plitade ner - VI ja, jag skrev, de pratade, pga DERAS lathet - i det föregående inlägget. Ironi we like. Blabla we like. We like mucho thingas. And most important, we like each other.


Let me tell you about our neighbours.
- Tant 1, som bara stod och glodde med fönster öppet och allt i vintras när vi var utlåsta och genomfrusna. Det var gudskelov den första OCH SISTA kontakten vi haft med henne.
- Tant 2, som när vi kvällen innan 17 maj firade, hyschade åt oss från huset mitt emot, våningen längst upp. När klockan var halv 11?!
- Gubbe (GUBBEN), som vi fick en hetsig/intensiv period med för några månader. Upprepade ring på dörren per dag. Och massa skumt, men det har jag väl redan berättat?
- 2 småglin, tjejer på 10-11 kanske,som igår försökte få kontakt/vinka/leka tittut/skratta åt(?) oss. Från huset mitt emot. De stod där i en 10 minuter?.. Sedan kom deras mamma, antar vi, och tog en snabb titt innan hon sa till ungarna.
- "Kocken", killen som vi bara ser in i köket till, OCKSÅ boende inte i vår byggnad utan huset, just det, mittemot. Killen som lagar mat twentyfour/seven och som till synes verkar rätt skillad på det.
- "Jonny på 5-an", som vi första dan vi träffade hjälpte att vakta en tax som han var hundvakt åt? Som vi/jag kom på sen, måste ha varit killen som jag buzzade in för ett par månader sedan, som presenterade sig just med "tjenna de är jonny på 5:an...", varför hans nickname är just "jonny på 5:an".

Sen har vi en hel radda grannar från huset mittemot, igen, som också käkat glosylta... But we don't care.

Nu ska vi se den skräckisen som det sägs att folk i USA spytt efter att ha sett på bion/spytt på bion. Oj vad jag ser fram emot DET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar