2010/12/18

The boy who lived.

hhhhhhhhhhhh
Som jag berättat tidigare har vi lagt ner energi och engegemang på att se alla Harry Potter-filmer, en extra gång för några, en första gång för andra. Det här engagemanget har dock sviktat för vissa. Med tanke på det h.p-fanet jag är så vet ni nog väl att det icke gäller mig. Vi var två starka själar som höll ut! Jag & Linda. Vi var dock tvugna att sätta ett slutdatum för att få igång film-ruljansen. Veckorna innan denna har vi haft ca en film i genomsnitt. Den här veckan toppade vi med 3 stycken, innan slutdatumet som vi satte igår. Igår var nämlige Le Grand Finale! "Harry Potter and the deatly hallows part one" på bio - kino.

Jag åkte hem till Linda efter jobbet, vi käkade, fixade julskinkan ("bakade" den i ugnen, som det så fint hette i receptet) och såg näst sista filmen på en och samma gång. 20.15 började bion på andra sidan stan, 19.59 var filmen hos Linda slut, 20.00 sprang vi ut genom ytterdörren, till tbanan, till vika kino, tog ut biljetterna från biljettautomaten, köpte popcorn & dricka, jag sprang på toa, OCH 20.19 satt vi i biosalongen. Ca.20.21 startade filmen. Bra jobbat?
Efter vad som kändes som ca en timme, men i själva verket var mer än 2,5 timmar spatserade vi MER ÄN NÖJDA ut ur biosalen. Ville bara att den skulle fortsätta i evigheters evigheter. Typ... Alla som inte sett den BORDE se den!
hhhhhhhhhhhhhhh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar