2010/12/15

Ready. Set. Roll.

hhhhhhhhhhhh
Yes yes yes! Nu har vi äntligen bokat vår resa!
Såhär skulle jag kunna tänka mig att den 24:e januari kommer te sig:
På litehalvskakiga ben kommer vi kliva utanför ytterdörren, till viss del av nervositet inför hela äventyret, men till mesta del pga av kylan. För att slippa extra packning skiter vi, rent ut sagt, i jacka och andra värmande ting (det blir på med: springskor, leggins, linne, lite längre tröja för att inte flasha rumpen och till sist en huvtröja, för att vara exakt). Vi får fokusera på att vi är påväg till värmande breddgrader, god inställning kan göra underverk har jag hört...
Vi lär agera som yra höns hela dagen lång. Något i stil med: -biljetterna, var är de???!! Jag hittar de inte! Säg inte att vi glömde packa ner de!!!!!!!!!!! ..... men de ligger ju i det fack vi la de!! sluta stressa!!
Tåget går vid halv 8 på morgonen, 10 timmar senare lyfter vi från arlanda & ytterligare ett dygn efter det landar vi i bangkok, med en mellanlandning i peking (som jag tycker är lite halvcoolt, haha, då har jag varit i Kina med - även fast Lelle tjatar på om att "det räknas inte om du bara är på flygplatsen", kanske ska vi därför ta en spatsertur just precis utanför Beiijing International Airports dörrar? In your face Linnea Lindberg)
Vad jag vill säga med tiderna är att det tar en stund, rättare sagt ca ett och ett halvt dygn. MEN. Det skiter vi i. Det är vad man får räkna med. OCH, VIKTIGT!, 1,5 dygn mot 4 månader är ingenting!

Jag ser fram emot resan dit, jag ser fram emot att vara på plats, att förflytta sig mellan olika fina varma platser, jag ser fram emot att träffa nya människor, jag ser fram emot att Linda & Jesper också kommer vara där, att Lelle OCKSÅ ska åka - MED OSS - jag ser fram emot att träffa Karin & Jullan på Bali och fortsätta resan med de, jag ser fram emot sol & bad, thailändsk massage, en kall öl efter en soft dag på stranden,
Kort sagt: Jag ser fram emot HEEEEELA RESAN!

Just nu plågas jag dock av ett problem. 2 år i Oslo har fört till oväntat mycket kläder, saker, säkert 50 % SKIT, som ska:
1. packas ner och tas med hem till Sverige, sundsvall, indal.
2. packas ner & förvaras i Oslo
3. väljas ut till resan samt packas ner i backpackryggan.

Har redan kastat två påsar med diverse ting. And more's on it's way! Fast jag inte VILL måste jag nog slänga väldigt mycket. Kanske lika bra det (måste jag intala mig själv), och börja på en ny kula, vare sig det blir här eller någon annanstans i vida världen..

Slutligen, det jag ville ha sagt med det här inlägget i bloggosfären: vi har bokat, vi har betalat, vi har fått en bekräftelse, vi är påväg! Jag längtar!
hhhhhhhhhhh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar