2011/03/06

Nar jag var pa bali...

Nu ar vi pa baliiiiiiiii!!

Har ar det fuktigt, och varmare an thailand.. kanns det som iaf. Det har legat regn i luften varje dag vi varit har (vi kom i onsdags), och framat kvallen har det satt igang ett ask- blixt - och regnvader ("husgrunden" till var bungalow ar cirka 5 dm hog, vattnet gick upp till iaf halva, samt att dammen med fina nackrosor var helt "borta") sa att vi helt seriost trott att bali skulle bli oversvammat eller att det i varsta fall skulle leda till en tsunami (och hur vi skulle agera da OM det skulle handa.. "ar var bungalow saker? vi bor ju inte saa nara stranden iaf" m.m..). Men jag kan ju meddela att vi mar bara fint, ni behover inte oroa er!

Trots enorma regnmangder pa kvallar och natter har vi anda fatt lite solsken pa oss pa dagarna...
Igar var det "The silence day" har pa Bali. Vilket innnebar for oss (och alla overhuvudtaget pa bali) att man inte far rora sig ute pa gator, utanfor dorren overhuvudtaget. For var del rackte det med att vi holl oss innanfor hotellets omrade, sa vi lag och gottade oss i poolen under dan..

The silence day hor ihop med det balinesiska nyaret (och hinduismen), en dag som ar till for sjalvreflektion och meditation.. (Om jag forstatt ratt) De allra religiosaste varken ater eller pratar under hela dan. Huvudreglerna ar att man inte far tanda nagon eld och ska vara sparsamma med lampor (helst ska de vara av helt), inte jobba, inte "bli underhallen" (typ?) och sa var det nagot mer som jag glomt..

Idag var vi till stranden, forsta gangen for att sola. Och solen tar bra har kan jag saga. Min nasa ar minst sagt lite rod.. Hoga vagor ar det har ocksa, men det kunde man ju tanka ut eftersom surfning ar stort har. Kul att bada iaf!

Ska testa pa surfning nagon dag! Ska bara lata oss lite mer forst ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar