2011/08/03

Full rulle, kastrulle

Det händer väldigt mycket och väldigt lite på en och samma gång just nu. Motsatser ser jag också i att det är väldigt positivt samt negativt "på en & samma gång".
På jobbfronten skenar tiden iväg, vi jobbar som aldrig förr. (Därför är jag ytterst tacksam för att Karin & jag går i samma skor om dagarna. Speciellt på vägen till jobbet, som nog skulle vandras med några kilo tyngre steg om det också var ensamma sådana) Men, väl på jobbet rullar allt fint, kosingen rullar också, och vi jobbar med ett gäng sköna människor! Negativt mot positivt.

Nackdelen med att bara arbeta hela dagarna eller nätterna är att man går miste om sin egen fritid. Man tar sig inte för att hitta på nästan något alls pågrund av för stor trötthet. Fast då går man ju ännu mer plus på bankkontot, när man inte hittar på något, eftersom det mesta kostar .. Dessutom så är vi ju här för att tjäna, & spara till något fint i slutändan. Positivt mot negativt.

Att uppskatta ledig tid är en fin känsla som kommer på köpet av att jobba mycket och övertid hit och dit. That's why helgerna har fått ännu ett snäpp högre värde. Sova lite längre på morgonen, hinna umgås med sina sambos eller till och med någon utanför lägenhetens väggar, kanske rentav hinna ta en tur på stan för att kolla läget (utan att göra av med pengar då förstås ;) har nästan blivit lyx nu.

Nu i helgen blir det lite festligheter såsom kräftskiva, och passande nog har Johanna, Erik & Lina tajmat in ett besök hos oss då. Bara inte detta veckoslut går lika skrämmande fort som förra då hela lilla (Oslo-)familjen yrade runt i Östersund (det tar vi en annan skrivstund).

JAG LÄNGTAR TILL HELG, KRÄFTOR & VÄNNER-FAMILJE-KOS!

Nu säger jag god natt & går & lägger mig, klockan 08.00. FÖR, inatt jobbade vi 18.00-05.30 och samma kör vi ikväll. Ba på't, säg vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar