2012/04/25

Sista dan pa thailands västkust!



Sahar sag vadret ut pa Pranang cave beach (som ligger en 10 min med longtailbat fran Ao Nang) idag. Stekande sol hela dagen & mycket battre vatten, jag kunde se mina fotter pa botten!!!!

Motte 2 tyska dudes som jag hangde lite med (social kontaaaakt uppskattad nar man ar ensling!), men det knappaste av allt ska ja beratta om nu: 
Hade precis smort in ansiktet med 20faktorn & kroppen med 4faktor-oljan, nar jag tyckte mig skymta ett kant ansikte ca 20-30 meter bort. "Na, tankte jag, det kan inte vara", for att sedan tanka "jo, men det kanske det kan?".. Sadar velade jag pa fram & tillbaka, samtidigt som jag stirrade pa manniskan som jag aldrig stirrat pa nagon forut! Fick en kansla av att hon TYCKTE jag stirrade dessutom, sa jag gjorde en skenmanover och gick ner i det svalkande vattnet...

Men INTE for att sluta glo! Det har var verkligen ett 50/50-lage, kanner jag/kanner jag inte? Under tiden i vattnet forsokte jag ocksa komma pa passande  inledningsfraser for bade situation "jag kanner inte personen ifraga, hon ar bara jaaavligt lik" & situation "men det ar ju hon!!". Inte latt!Passande nog var jag hungrig.... Det var hon med, tydligen. For stunden efterat jag funderat pa att ga till longtailbaten (som erbjod allt fran shakes, grillad majs & klassiska thailandska ratter) gick hon dit! SCORE! har hade ett perfekt tillfalle att narma sig pa ett helt normalt satt(!), oppnat upp sig.

Och tror ni inte pa fan, att det var Carro. Fran slakten.
Sjukt. Och kul. Att spontant raka springa pa nagon hemifran pa andra sidan jorden!
Snipp snapp slut, sa var sagan slut.

Jag har for ovrigt ocksa brant harbotten idag. Och matstarten for dagen var en agg-chock (vem bestaller en omelett och 2 kokta agg till frulle?!! Morrontrott var bara fornamnet antar jag).
Hej fran kisande mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar