2014/04/24

In betwen locations

Nyss vaknat upp i Puerto Princesca, klockan är slagen nio. Christian är också vaken, men A & J sover.

Vi kom fram hit igår kl.12 på dagen, och skulle hitta flyg till Kalibo eller helst Caticlan (boracay). Men alla var fullbokade igår, så vi var tyvärr tvugna att ägna en natt här & istället boka ett 10'000 pesos (1340 nok! dyrt!) per person -flyg som går i eftermiddag. Imorgon förmiddag har vi beräknat att vi är framme i Boracay.  2 dagar till spillo pga dålig planering känns sisådär, men huvudsaken är att vi tar oss dit.

Vi hittade ett schyst boende med aircon, som visserligen inte fungerar helt som den ska, för 1200 pesos för alla 4, mitt i city.

Var på en shopping-sightseeing-tur igår. Hittade ett stort köpcenter, som vi innan vi gick in bara trodde var en mataffär men som hade allt! Den vanliga butiken här ligger på 5-6 kvadrat i storlek men detta center måste varit på minst tusen sammanlagt! Mycket folk & många många anställda per avdelning.
Jag fyndade en fin sarong i batik, som jag varit på jakt efter då min handduk jag hade med mig luktat skunk senaste veckan & för att jag av den anledningen lämnade den i PB.

Köpte med diverse snacks (Dunkin donut -donuts, dorritos, nötter, dricka) med oss tillbaka & hade gamenight, ett hemmagjort bollspel (vem kan träffa en necessär med boll från längre & längre avstånd flest gånger? Vi ska ta patent på det ;), Chicago & Yatzi.

Idag har vi en lista på saker vi kanske ska göra:
- åka en timme, enkel väg, till ett fängelse utan murar, där man spatserar runt bland/får prata med fångarna (tjuvar & mördare)
- se en historisk plats, ett torg där massa Filippiner & amerikaner dog under kriget
- åka zipline över havet
-fortsätta shoppingrundan med att försöka hitta bra cyklop & samtidigt hälsa på Martin i hans shop här.

Får se vad det blir. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar