2014/04/22

Port Barton, so far

Vi startade vistelsen i PB med lite vanliga solsemester-glassa-ting, de två första dagarna. Sola, bada, spela lite racket & boll, spela yatzi/kort, dricka några San Miguel pils.
Alltså inget speciellt förknippat med just det här stället.

De efterföljande dagarna, lördag, söndag & idag måndag har vi ägnat åt dykning. Lördag inte så mycket mer än att Christian började med teorin till Open Water Diver, kursen går han med Martin, som vi sprang på i Puerto, som dykinstruktör.
Söndag & idag måndag har vi varit ute på havet från halv 9 på morgonen. 3 Fun dives igår, varav ett vrakdyk. Christian fick dyka med oss på sista dyket då han gjort så bra ifrån sig på sina första två "lektionsdyk"!
Idag var planen den samma, 3 dyk, men jag fick ställa in det sista pga huvudvärk, vilket vi alla också hade efter dyken igår. Har aldrig (!) haft sådan sprängande huvudvärk, så det var jobbigt, extra när den stegrade till illamående och att jag spydde upp hela lunchen... För några timmar sedan mådde jag verkligen inte bra, men nu efter huvudvärkspiller, resorb, sömn & mat är jag tillbaka på 100 %. Tack gode gud!

Såhär i efterhand var det sååå värt det. Det är underbart vatten här, många olika arter & olika djur i regnbågens färger. Igår var vi bara några meter ifrån en Lion Fish & kort därpå 4 medelstora havssköldpaddor!
Dessutom finns det bara 2 dykcenter här, och det börjar bli lågsäsong. Det innebär, i motsats till Koh Tao (där jag gjort de flesta av mina dyk) där man trängs med 60-80 andra dykare på ett dive spot, att vi hade hela havet för oss själva. Thums up! Martin & Irene (vår filippinska dive master/guide) är tip top!

Vår fortsatta plan är att vi skippar El Nido & Coron och drar till Boracay på onsdag/torsdag, beroende på vad för flyg vi hittar.

Ska försöka med några fler bilder snart!

Hopp å hej!

1 kommentar:

  1. Ååååh låter helt underbart!! sköldpaddor :')!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så besviken att vi inte såg några under mina dyk. Ta hand om dig och huvudet <3 /johanna

    SvaraRadera