2014/04/29

Boracay!

Inne på fjärde dygnet på Filippinernas mest omtalade resmål Boracay.
På två år, sen jag sist var här, har tiden stått helt stilla. Det är STOR skillnad (som väntat) från Barton som var lugnt & fridfullt
Här springer turister runt överallt, mestadels asiater (stor procent japaner), och ganska ofta i stora klungor som de är kända för, med enda skillnaden att den klassiska kameran som hänger runt halsen är utbytt med en mobiltelefon i vattensäkert fodral..
Kanske låter jag negativ till detta, vilket jag också är. Men samtidigt njuter jag gott av att kunna välja & vraka bland restauranger/maträtter med olika internationellt tema (för tyvärr är filippinsk mat inte helt tiptop, enligt min mening), kunna beställa frukt -shakear 3 meter från solstolen(!) och att ha ett stort utbud av olika vatten- & utflyktsaktivitetet nära tillhands. Så min samlade mening om detta turistmål är att det är nice i några dagar, men mer än det & irritationen över att den 10e personen på en 20 meters sträcka på strandpromenaden frågar "parasailing mam?", "pearls, mam?" eller "massage, mam?", skulle bubbla över.

Hittills har vi solat på stranden, kastat frisbee & badat i havet var dag utom igår när jag, Amanda och Jonas var ut på en ok cliffjumping/snorkling/fiske-tur (Christian har varit lite halvkrasslig så han stannade kvar på rummet).

Ikväll ska vi ta resans första massage! Och äta en fet grillad köttbit till middag.
Funderar på att dyka imorgon & på fredag åker vi till Siargao, som är sista stoppet i Filippinerna, och när jag skriver det känns det direkt som att semestern är över om en vecka, men det är ju faktiskt typ halva tiden kvar, TVÅ veckor. Så får inte börja räkna dagar än.

Puss å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar